Κάθε Τετάρτη, από τις 19 Φεβρουαρίου ως και τις 14 Μαΐου 2014, από τις 18:30 ως τις 20:30 θα συναντιόσαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, όχι μόνο για να ακούσετε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και επαγγελματίες, αλλά και για να αφουγκραστείτε, να συζητήσετε και να εκφράσετε τις απορίες και τα ιδιαίτερα προβλήματά σας.Η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών σας.
Δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη γραμματεία του σχολείου στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο e-mail: seminaria@protypa.gr
• Τα σεμινάρια απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας και είναι δωρεάν
• Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα φύλαξης των παιδιών στο χώρο του σχολείου
Πρόγραμμα συναντήσεων
«Μια και είμαι εγώ παιδί, ξέρω πάντα να γελώ» Η εξελικτική πορεία του χιούμορ. Τι αποκαλούμε αίσθηση του χιούμορ και για ποιους λόγους αποτελεί σημαντικό κομμάτι της συναισθηματικής μας ανάπτυξης και της επικοινωνίας με τον κόσμο γύρω μας.
Πώς αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς το χιούμορ; Τι προκαλεί το γέλιο σε ένα βρέφος, σε ένα παιδί και σε έναν ενήλικα; Με ποιον τρόπο εξελίσσεται το χιούμορ, οι διάφορες διαστάσεις του και οι λόγοι για τους οποίους αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην αλληλεπίδραση των ανθρώπων.
«Μεγαλώνοντας ως κορίτσι, μεγαλώνοντας ως αγόρι» Πόσο διαφορετικά μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, ανάλογα με το φύλο τους. Κατά πόσο μπορεί η πιθανή επίδραση των στερεότυπων να διαμορφώσει αντιλήψεις και προσδοκίες στον καθένα μας.
Με ποιον τρόπο διαμορφώνεται η ταυτότητα του φύλου; Επηρεάζεται η ανατροφή των παιδιών από το φύλο τους; Ποια επίδραση μπορεί να έχει η οπτική του φύλου στην καθημερινότητα ενός παιδιού, στη συμπεριφορά του, στις διαπροσωπικές σχέσεις του και στις μελλοντικές του επιλογές. Ποια η συμβολή του οικογενειακού πλαισίου στη διαμόρφωση της ταυτότητας φύλου μέσω της διάδοσης αξιών, προσδοκιών και στάσεων.*
«Ποιος είμαι και τι ξέρω για τον εαυτό μου;» Η αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση αποτελούν σημαντικά εφόδια για τη θετική εικόνα του εαυτού και ενισχύουν την αίσθηση επάρκειας και αυτονομίας των παιδιών.
Όλοι οι γονείς θα ήθελαν να γνωρίζουν τι σκέφτονται τα παιδιά για τον εαυτό τους, τις ικανότητές τους και ποια είναι η άποψή τους για την αξία τους ως άτομα. Πώς μπορούμε ως οικογένεια και ως σχολείο να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ψυχοσυναισθηματικής επάρκειας των παιδιών μας, ώστε να αποκτήσουν μια ορθή αντίληψη για τις ικανότητές τους αλλά και να διαχειρίζονται αυτόνομα τις σχέσεις τους με τους άλλους.
*Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.
Διαχείριση Συμπεριφοράς του Παιδιού και «Έξυπνες» Συσκευές στο Σπίτι και στην Τάξη.
Ποια είναι η σημασία της ανάπτυξης της αυτονομίας και της αυτορρύθμισης στο παιδί. Πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας; Πόσο εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας; Με ποιον τρόπο συμβάλλουμε στην ομαλή κοινωνικοσυναισθηματική τους ανάπτυξη; Πώς συμβιώνουμε μαζί τους και με τις νέες έξυπνες τεχνολογίες στην τάξη και στο σπίτι; Πόσο έτοιμοι είμαστε ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις;
• Αθανάσιος Γρηγοριάδης, Επίκουρος καθηγητής,Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α. Π. Θ.
Πρώτες Βοήθειες
Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: λιποθυμίες, αιμορραγίες, ρινορραγίες, κατάγματα, δηλητηριάσεις, ηλεκτροπληξία, εγκαύματα, έμφραγμα, υπογλυκαιμία, κακώσεις κεφαλής, πνιγμός. Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση( KΑΡΠΑ)
• Νικόλαος Γκούρτσας - Διασώστης ΕΚΑΒ - Εκπαιδευτής Α΄ Βοηθειών. Διευθυντής των προγραμμάτων εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης.
Με ποιον τρόπο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε συμπεριφορές των παιδιών που αρκετές φορές μας φέρνουν σε αμηχανία;
Τα παιδιά μάς γεμίζουν με ζωντάνια, αθωότητα και ζωή.
Αρκετές φορές όμως ερχόμαστε αντιμέτωποι με συμπεριφορές και αντιδράσεις τους που μας δημιουργούν σκέψεις, αμηχανία αλλά και προβληματισμό.
Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την γκρίνια, τη ζήλια, τον θυμό, τα ψέματα, την επιθετικότητα και την άρνηση.
• Χριστίνα Λεπίδου, Αναπτυξιακή ψυχολόγος MSc
«Επικοινωνία: πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους - Εγώ και οι άλλοι» Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης.
Στο εργαστήριο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν, να επικοινωνήσουν και να μοιραστούν σκέψεις, συναισθήματα και απόψεις μέσα από τη δημιουργία αυθόρμητων εικόνων.
Η Εικαστική Θεραπεία βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης και λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης του ατόμου με τον εαυτό του και το περιβάλλον, βοηθώντας το να αναπτύξει συναισθηματικές και σωματικές ικανότητες. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.
• Ελένη Πάλλη, εικαστικός – παιδαγωγός, MSc Art Therapy
Πρόληψη, διάγνωση και αντιμετώπιση
Τα μάτια μας
Η σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης για την υγεία των ματιών των παιδιών μας.
Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου της οπτικής οξύτητας και της χρωματικής αντίληψης που εφαρμόζεται στο σχολείο μας.
• Μαρίνος Σουλτανίδης, χειρουργός οφθαλμίατρος
Στοματική Υγεία ,Υγιεινή και Διατροφή: Αλληλεπιδράσεις και Αλληλεξαρτήσεις
Το επίπεδο της στοματικής υγείας των παιδιών μας σχετίζεται με την καθημερινή φροντίδα. Ποιες τροφές και ποιες συνήθειες συμβάλλουν στην καλή στοματική υγεία; Πόσο καθοριστική είναι η στοματική υγιεινή; Ποιος ο ρόλος του φθορίου και των διαφόρων μέσων στοματικής υγιεινής στην προστασία των δοντιών;
Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής - διάγνωσης που εφαρμόζεται στον Παιδικό Σταθμό και στο Νηπιαγωγείο μας.
• Dr Μαρουφίδης Νικόλαος Μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας και του Ο. Σ.Θ. Χειρουργός Οδοντίατρος Διδάκτωρ Οδοντιατρικής Σχολής ΑΠΘ Μετεκπαιδευθείς στην Οδοντοφατνιακή Χειρουργική & Εμφυτευματολογία
Παιδικό άσθμα - εμβόλια
Πόσο σημαντική είναι η συμβολή των εμβολιασμών στην υγεία των παιδιών μας; Παράγοντες επικινδυνότητας και τρόποι αντιμετώπισης του παιδικού άσθματος.
• Ιωάννης Δαδούλης, παιδίατρος
Αλήθειες και μύθοι για τη σκελετική ανάπτυξη των παιδιών μας
Πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων της σπονδυλικής στήλης; Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου-διάγνωσης της σπονδυλικής στήλης χωρίς ακτινοβολία, για κύφωση, σκολίωση, λόρδωση, με το ειδικό μηχάνημα τελευταίας τεχνολογίας SPINAL MOUSE και της δυναμικής πελματογράφησης που εφαρμόζεται στο σχολείο μας.
• Διονύσιος Νικηφόρος, Ορθοπαιδικός χειρουργός, αθλητίατρος
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό - Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον. Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
• Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
«Παιδιά, χρήση διαδικτύου και ηλεκτρονικά παιχνίδια»
Πόση ώρα πρέπει να περνάνε τα παιδιά μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή; Πόσο επηρεάζουν το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια την ψυχική, συναισθηματική και κοινωνική υγεία των παιδιών; Πώς μπορούν να αναγνωρίσουν οι γονείς ότι υπάρχει πρόβλημα και τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό;
Τα περισσότερα παιδιά στις μέρες μας χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, έχουν πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια, διαδικτυακά ή μη. Φαινόμενα όπως η εξάρτηση, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών είναι καταστάσεις που ανησυχούν τους γονείς. Υπάρχει τρόπος οι γονείς να προστατέψουν τα παιδιά τους από τους κινδύνους και παράλληλα να μάθουμε, σχολείο και οικογένεια, στα παιδιά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο προς όφελός τους;
• Κατερίνα Χατζηκαλλία, Ψυχολόγος, Νευροψυχολόγος MSc Εξειδικευμένη στα παιδιά, εφήβους και οικογένειες
• Αντώνιος Παπαντωνίου Αστυνόμος
• Βρείτε το αναλυτικό πρόγραμμα και την δήλωση συμμετοχής στο:
http://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=1050&cid=75