νέα

Επιστροφή
 
+ + -
Την Τρίτη η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ
Σάββατο 5 Απριλίου 2014

 

 

Μετά την έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιάς αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. 

Ειδικότερα την Τρίτη 8 Απριλίου, στις 17.00, στην Αίθουσα Γερουσίας της Βουλής κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Κοινοβουλίου, θα γίνει: «Ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 36 του Κανονισμού της Βουλής και ακρόαση από τη Διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) σχετικά με τη διαδικασία αξιοποίησης της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου (και ήδη του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”». 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ) κ. Στέλιος Αγγελούδης τάχθηκε υπέρ της εισόδου ιδιωτών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά με παραχώρηση λιμενικών χρήσεων και όχι απευθείας πώληση μετοχών, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη η «Egnatia Post» και το τοπικό κλιμάκιο της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), επισημαίνοντας ότι η άποψη της διοίκησης παραμένει σταθερή, «χωρίς καμία πολιτική εμμονή, αλλά με καθαρά επιχειρηματικό κριτήριο». 

Πρόσθεσε επίσης ότι στο 98% των λιμανιών παγκοσμίως, ο έλεγχος ανήκει είτε στην τοπική κοινωνία, είτε στο κράτος και υπάρχουν ιδιώτες που επενδύουν, αλλά και ελέγχονται. «Δεν υπάρχει λόγος να κοιτάζουμε κάτι άλλο», είπε χαρακτηριστικά.
 
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας επεσήμανε ότι η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα είναι το πρώτο έργο που η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020). «Δεν είμαστε υπέρ τής πώλησης, αλλά τής εισόδου στρατηγικού επενδυτή σε ορισμένα κομμάτια της λειτουργίας του λιμανιού, όπου τα ιδιωτικά κεφάλαια μπορούν να βοηθήσουν», επεσήμανε. Προανήγγειλε, μετά τις εκλογές, την ανάληψη συγκεκριμένης πρωτοβουλίας για τις σχέσεις της Περιφέρειας με το λιμάνι και την ενίσχυσή του ως αναπτυξιακού πυλώνα.
 
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης σημείωσε ότι εφόσον επανεκλεγεί, θα καταθέσει πρόταση προς τους παραγωγικούς φορείς για τη διεκδίκηση, από την πόλη, της πλήρους διαχείρισης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και του παραλιακού μετώπου «Παγκοσμίως, τα λιμάνια ανήκουν στους δήμους και υπάρχει μια λιμενική αρχή, συνήθως επίσης του δήμου, που ορίζει δραστηριότητες», σημείωσε.
 
Συμπλήρωσε ότι ο δήμος και οι φορείς της πόλης πρέπει να απαιτήσουν την άμεση προώθηση της εμπορευματικής σύνδεσης των λιμανιών Θεσσαλονίκης και Σμύρνης κι ότι απαιτείται η άμεση σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, πχ, με το Δούναβη. Αν το λιμάνι δεν διασυνδεθεί, τότε αργά ή γρήγορα θα καταλήξει απλή... μαρίνα, υποστήριξε. Αναφερόμενος στο θέμα των παραχωρήσεων εξέφρασε την πεποίθηση ότι «δεν θα συνέφερε να «μπει» στο λιμάνι η «Cosco», που ελέγχει ήδη τον Πειραιά και θα «μανιπιουλάρει» και τη Θεσσαλονίκη». 

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ωφέλεια από την εμπλοκή ιδιωτών στη λειτουργία των λιμανιών, αλλά με συμβάσεις παραχώρησης και όχι με "ξεπούλημα ασημικών"», επισήμανε ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Κώστας Χλωμούδης και υποστήριξε ότι το προτεινόμενο από το ΤΑΙΠΕΔ μοντέλο ιδιωτικοποίησης δεν θα λειτουργήσει ούτε στον Πειραιά, ενώ έκανε λόγο για «υψηλή άγνοια» όσων το πρόκριναν. 

Υπέρ της απλής παραχώρησης λιμενικών δραστηριοτήτων ετάχθη ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Κώστας Χαντζαρίδης και πρόσθεσε ότι είναι κρίσιμο το λιμάνι να αυξήσει τις συνδέσεις του (είτε μέσω της ποτάμιας οδού Αξιού - Μόραβα - Δούναβη μελλοντικά, είτε άμεσα μέσω σιδηροδρόμου) γιατί αν δεν συμβεί αυτό, η δελεαστική τιμολογιακή πολιτική από μόνη της δεν φτάνει για να κρατήσει πελάτες.
Επιστροφή