προτάσεις

Επιστροφή
 
+ + -
24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Τα ελληνικά ντοκιμαντέρ του φετινού Φεστιβάλ!
Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

 

 

 Στο 24ο ΦΝΘ, 77 μικρού και μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ προβάλλονται στα τρία διαγνωστικά τμήματα -Διεθνές Διαγωνιστικό, Newcomers και >>Film Forward-, καθώς και στα τμήματα Ανοιχτοί Ορίζοντες του διεθνούς προγράμματος, Πλατφόρμα και Από οθόνη σε Οθόνη. Οι ταινίες που εντάσσονται στα τρία διαγωνιστικά τμήματα, καθώς και στο τμήμα Ανοιχτοί Ορίζοντες, θα προβληθούν τόσο στις κινηματογραφικές αίθουσες όσο και διαδικτυακά, ενώ οι ταινίες που συγκαταλέγονται στα τμήματα Πλατφόρμα και Από οθόνη σε Οθόνη θα προβληθούν αποκλειστικά διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ. Οι συγκεκριμένες ταινίες θα είναι διαθέσιμες καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ ή έως την εξάντληση του αριθμού των διαθέσιμων θεάσεων. 

Λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες επαγγελματίες του σινεμά στο έργο τους, αλλά και τις επιπρόσθετες δυσχέρειες που προκάλεσε η πανδημία στους κινηματογραφικούς δημιουργούς, το Φεστιβάλ αποφάσισε να στηρίξει έμπρακτα για μια ακόμη χρονιά το ελληνικό ντοκιμαντέρ, καταβάλλοντας για κάθε ελληνική ταινία που θα προβληθεί στο πρόγραμμα του 24ου ΦΝΘ ένα συμβολικό χρηματικό ποσό ως αντίτιμο ενοικίασης προβολής.

Στη φετινή διοργάνωση, ο θεσμός των καθολικά προσβάσιμων προβολών θα επεκταθεί για πρώτη φορά στις φυσικές προβολές του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει την ταινία Ο μανάβης (2013) του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου σε καθολικά προσβάσιμη προβολή, η οποία θα διεξαχθεί σε συνεργασία με την Alpha Bank, τον χορηγό προσβασιμότητας του Φεστιβάλ. Το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, που είχε αποσπάσει το Βραβείο Κοινού στο 15ο ΦΝΘ, θα είναι προσβάσιμο τόσο στις αίθουσες του Φεστιβάλ όσο και στις διαδικτυακές προβολές του. 

Πορτρέτα καλλιτεχνών, το προσφυγικό-μεταναστευτικό δράμα, ζητήματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ιστορικά κμαραι κοινωνικά γεγονότα που άφησαν το στίγμα τους στον συλλογικό ψυχισμό, ο αθέατος αντίκτυπος της πανδημίας, ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης και έμφυλης βίας, καθώς και λησμονημένες παραδόσεις και έθιμα της ελληνικής λαογραφικής κληρονομιάς, είναι ορισμένες από τις θεματικές που απασχόλησαν τους έλληνες ντοκιμαντερίστες. 
Επιστροφή