νέα

Επιστροφή
 
+ + -
Το καλοκαίρι του 2014 ξεκινά η ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας
Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

 

 

Την εκτέλεση του έργου «Ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας (τμήμα από Μακένζυ Κίνγκ έως Ι.Τσιμισκή» συνολικού προϋπολογισμού 2.180.000 ευρώ, καθώς και τον τρόπο δημοπράτησής του, κατόπιν δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού, ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης κατά την 3η τακτική συνεδρίασή του.

Κατά την εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης σημείωσε ότι η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας εντάσσεται στην στρατηγική της καθημερινότητας που εφαρμόζει η δημοτική αρχή με τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου και τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης αλλά και στις δημοτικές κοινότητες, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την απόδοση του δημόσιου χώρου στους πεζούς και την αναζωογόνηση της οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές παρέμβασης. 

Επιπλέον πρόσθεσε ότι δύο χρόνια μετά την πιλοτική πεζοδρόμηση της Άγιας Σοφίας από την Μακένζυ Κίνγκ μέχρι την Ι.Τσιμισκή, προχωρούμε στην υλοποίηση του έργου της πεζοδρόμησης, με βάση τη μελέτη που απέσπασε το πρώτο βραβείο σε διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, με παρέμβαση υψηλής αισθητικής που είναι εναρμονισμένη στην ιστορικότητα και στους συμβολισμούς του χώρου. 

Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2014 και ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης είναι επτά μήνες προκειμένου να μη αναστατωθεί η εμπορική κίνηση στην περιοχή, κατέληξε ο κ. Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ανδρέας Κουράκης. 

Η μελέτη που αφορά στο τμήμα του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας μεταξύ των οδών Μακένζι Κίνγκ και Ι.Τσιμισκή, καθώς και στην αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου προβλέπει την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος σύμφωνα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έχει ληφθεί την 1 Ιουλίου 2013 και η διαμόρφωσή του στοχεύει στην υποδοχή ανεμπόδιστης πυκνής κίνησης πεζών, ως καθημερινή διέλευση και ως περίπατος, καθώς και στην δημιουργία χώρων, που θα φιλοξενούν δρώμενα και συλλογικές εκδηλώσεις. 

Επιπλέον όπως προβλέπεται ο συγκεκριμένος δρόμος οργανώνεται σε ζώνες χρήσεων με ορθολογικές επιλογές, και γραμμικές χαράξεις που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του. Διαθέτει έγχρωμο «χαλί» από χυτό δάπεδο το οποίο διατρέχει τον πεζόδρομο σε όλο του το μήκος και εισχωρεί στις πλατείες ενώ και στις δύο πλευρές, σε ζώνη πλάτους 2,1 μέτρων για τους πεζούς, υπάρχουν στοιχεία αστικού εξοπλισμού και άλλων εξυπηρετήσεων (δενδροστοιχίες, φωτιστικά σώματα, καθιστικά, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, καλάθια απορριμμάτων, κάδους απορριμμάτων). 

Στους δύο πεζοδρόμους (Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου), προτείνεται ενιαία δαπεδόστρωση από γρανιτοκυβόλιθο, ως συνέχεια του άξονα της Αγίας Σοφίας. Και εδώ ορίζονται ως ζώνες κίνησης των πεζών οι δύο πλευρές που λόγω διαστάσεων επιτρέπουν και τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. 

Στην κεντρική ζώνη που διαφοροποιείται με την προσθήκη διάσπαρτων έγχρωμων γρανιτοκυβόλιθων μπορούν να τοποθετηθούν μόνιμοι καθιστικοί πάγκοι, ενώ όλος ο άξονας ορίζεται από μια ρυθμική δενδροστοιχία και τη σειρά των φωτιστικών σωμάτων. Διακριτική είναι η παρουσία του νερού σε σημαντικά σημεία του συνολικού άξονα. Στον δρόμο της Αγίας Σοφίας σε δύο σημεία που ορίζονται από την συμβολή του με τους δύο πεζόδρομους Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου, εγκαθίστανται ρηχά σιντριβάνια από μαύρο γρανίτη. 

Ο φωτισμός του δρόμου γίνεται με φωτιστικά σώματα σύγχρονου σχεδιασμού και τεχνολογίας διακριτικής παρουσίας, ενώ σε επιλεγμένα σημεία της διαμόρφωσης προτείνεται αρχιτεκτονική αναφορά στα βυζαντινά ψηφιδωτά που αποτελούν μοναδικά στοιχεία της ιστορίας του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.
Επιστροφή